Design BUSIG

Design BUSIG, är namnbrickor som jag själv gjort från scratch i silver 925. Namnen skrivs på fri hand och jag har valt att inte ens försöka göra det rakt, då jag vill att skriften skall symblisera barnens skrift. Jag har även valt att skriva namnen tvärs över istället för uppifrån och ner som de flesta gör, vill inte vara som alla andra. Pris för dessa är beroende på materialkostnaden som varierar beroende på gram och aktuellt silverpris.

Då jag bara har ett fåtal ggr kvar på min kurs och har redan en beställning på ca 4 brickor, vet jag inte hur många fler jag hinner och jag har även tre andra berlocker som jag vill göra, men som tidigare sagt, är tanken att införskaffa alla verktyg till hemmet...

1)Till barnen kan man till exempel göra en bricka med namnet på ena sidan och BUSIG på andra med kort kedja, som nedan. Detta smycke har jag gjort till Milton och det står hans namn på andra sidan. Priset för just detta smycke hamnar med 42 cm kedja och lås på ca 300 kr.

bild 2, som är suddig är mitt första egna verk och innefattar barnets namn samt en bricka med föräldrarnas namn på var sida, detta med en kedja på 70cm med lås (och min märkestag LOS), som hänger snyggt nedanför brösthöjd! Summan för just detta smycke hamnade på 500kr.

bild 3, till mig själv, Milton på ena sidan, Lilly på andra, med ett litet hjärta i silver och lång kedja... Priset hamnar på ca 440kr, utan Hjärta ca 400kr.

Sista bilden är mitt halsmycke PERSISK PÄRLA, Allt utom pärlan är i äkta silver, dvs pärlkopor, bindningar, kedja mm.. Kedja är här 50 cm, då det passar berlocken bäst. Pris för detta just nu är 225 kr.


bild 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0