Hjärta, ring samt ett herrsmycke till min bästa vän och min bror!

Hej igen! har nu gjort ett stort hjärta i silver i julklapp till lillasyster... vidare är min ring klar och när den är polerad nästa ons kommer jag lägga upp bilder på dessa verk!

Jag har tänkt att designa ett herrsmycke vars inspiration kommer från 5 mycket nära och kära personer, min pappa, min bror och min vän Armin, min vän Nima samt min livskamrat Jakob.

5 underbara människor som är självklara!... Nu skall ni få höra: en större rektangular silverplåt där jag, förutsatt att jag klarar det, får till tre V under varandra, i silvertråd som löds på, därefter skulle jag vilja slå in följande budskap (V)eni, (V)idi,(V)ici med silvertråd, kanske även en silvertråd som ramar in....

Denna design har skapats med bakgrund av att min underbara vän Armin fyller jämt, jag vill ge honom något speciellt och inte bara ett presentkort någonstans.... håll tummarna för att det blir så fint som jag tänkt.. Jag har även tänkt att göra ett exemplar till bror min, om jag hinner.

Jag skall för övrigt under mitt sista tillfälle på kursen göra ett smycke till min mamma med barnens namn!

Mi familia -me vida!
Mea familia est mea veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0